atljfh

atljfh

atljfh

معرفی فرآیند جدید بازیابی داده‌ها در مک‌های دارای چیپ T2

پدیده فرونشست زمین در ورامین موضوع تازه ای نیست؛ از چند سال پیش خبرهای آن منتشر شده و هر روز در زمین های کشاورزی این شهرستان شکاف های عمیقی به وجود می آید، آبخوان ها نابود می شود و کشاورزی بدون آب در معرض نابودی قرار می گیرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا از ورامین اگر در سال های گذشته از پدیده فرونشست به عنوان عارضه ای نادر در زمین های کشاورزی این شهرستان یاد می شد ولی امروز اغلب مردم بویژه کشاورزان دشت ورامین ( شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک) آن را در زندگی خود حس و با چشم خود ایجاد شکاف های عمیق و طولانی را مشاهده می کنند.
طی سال های اخیر به دلیل برداشت های بی رویه آب از سفره های زیرزمینی شکاف های عمیقی در دشت ورامین به وجود آمده و بسیاری از زیرساخت های شهرستان های ورامین و پیشوا از جمله تیرهای برق، دیواره های دامداری ها، میله های چاه ها و کانال های انتقال آب از بین رفته است.
شکاف های ایجاد شده در زمین های کشاورزی روستای معین آباد پیشوا و ابردژ ورامین تا آنجا ادامه یافته که کشاورزی در این زمین ها امکان پذیر نیست و پر کردن چاله های ایجاد شده با خاک نیز نمی تواند جلوی پیشروی آن را بگیرد.
فرونشست زمین در منطقه ابردژ ورامین تا نزدیکی راه آهن سراسری تهران - مشهد امتداد یافته و ادامه این روند می تواند خطرات پیش بینی نشده ای را برای قطارهای عبوری از این مسیر هم به وجود آورد.
گرچه این فرونشست ها تاکنون زمین های کشاورزی را تحت تاثیر قرار می داد و به دلیل دور بودن از مناطق مسکونی خطری برای ساکنان مناطق مختلف دشت ورامین به همراه نداشت اما این بار بروز پدیده فرونشست در روستای

  • atljfh atljfh