atljfh

atljfh

atljfh

۲۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

به مهران وب خوش آمدید

اگرچه سیاره ما پوشیده از آب است اما سهم مصرف انسان از آب شیرین برای اهداف مختلف بسیار کم است و ما نیاز به ذخیره این منبع با ارزش داریم.براساس گزارش «ساینس آلرت»، محققان ایتالیایی در مطالعه جدید خود بررسی کردند که چگونه یک رژیم غذایی می‌تواند بر روی میزان مصرف آب تاثیر بگذارد.طبق آخرین تحقیقات، شما می‌توانید به سادگی با انجام یک رژیم غذایی سالم که شامل محدود کردن خوردن گوشت است، مصرف آب خود را تا 35 درصد کاهش دهید.با این حال اگر رژیم ماهی‌خواری یا گیاه‌خواری را انتخاب کنید میزان واترفوتپرینت غذایی (حجم کلی آب مصرف شده برای تولید کالا و خدمات توسط ساکنان یک کشور) تا 55 درصد کاهش می‌یابد.به طور کلی مصرف روزانه آب برای هر فرد تنها شامل آبی که در خانه و برای شست‌وشو مصرف می‌کند نیست بلکه روش‌های تهیه غذا و تولید محصولات غیرخوراکی نیاز به آب دارد. به طور مثال برای تولید نخ یک تی‌شرت 2700 لیتر آب نیاز است.پیام اصلی این است که اگر شما رژیم غذایی خود را به گیاه‌خواری و ماهی‌خواری تغییر دهید نه تنها برای سلامتی شما مفید است بلکه برای محیط زیست و کاهش مصرف آب نیز سودمند است.
منبع
قطعات گلکسی نوت 9 سامسونگ به‌صورت آنلاین قابل خرید است

آیا می‌توانیم محیطی فراهم کنیم که در آن زنان و اقلیت‌های قومی نیز به‌اندازه‌ی مردان پیشرفت کنند؟ چه محیطی کارایی همه‌ی طیف‌های نیروی کار را افزایش می‌دهد؟منبع

فناوری جدید تصویری در پهپاد برای مبارزه با آتش

با توسعه‌ی فناوری تشخیص چهره، نگرانی‌ها بر سر حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات افراد افزایش یافته است. حالا صحبت‌ها به خارج از مرزهای فناوری کشیده شده و هر طرف استدلال‌های محکمی ارائه می‌کند.منبع

گلکسی تب اس 4 با اسکنر عنبیه و فناوری Intelligent Scan معرفی می‌شود

بر اساس اطلاعات به دست آمده از نقشه‌ی سایت (Site Map) وب‌سایت اپل، مشخص شده است که این شرکت قصد ندارد در رویداد امشب از مدل‌های جدید آیپد پرو رونمایی کند.منبع

rildcn

به گزارش ایسنا و به نقل از یوتیوب، مهندس اسبق ناسا به نام "مارک رابر"(Mark Rober) با استفاده از لیمو ترش یک باتری قدرتمند ساخته است که یک سیستم شارژ منحصر به فرد برای خودروهای مسابقه‌ای برقی است.

بله، چیزی که شنیدید درست است؛ شارژر لیمویی! بنابراین، "رابر" شروع به ساختن بزرگترین باتری لیمویی جهان کرد.

اگر فکر می‌کنید که این حرف کمی مبالغه‌آمیز است باید بدانید که اختراع "رابر" اکنون به عنوان یک رکورد جهانی گینس ثبت شده است.

البته در نهایت، این باتری قادر به تولید قدرت کافی برای خودروی برقی مسابقه نبود، اما این آزمایش باعث شد یک باتری بسیار جالب، رکوردشکنی کند.

"رابر" تمام مراحل ساخت باتری لیمویی خود را ضبط کرده و آن را برای همه دنیا در یوتیوب به اشتراک گذاشته است.

انتهای پیام

منبع
بانداژ هوشمند درمان زخم را رصد می کند

موزیلا بالاخره به مرورگر فایرفاکس قابلیت جلوگیری از پخش خودکار صدا و ویدئو را اضافه کرده است که بر اساس آن دیگر در بدو ورود به یک وب‌سایت با صدا و تصویر خود اجرا روبه‌رو نخواهید شد.0
حتماً شما هم با ورود به برخی وب‌سایت‌ها با ویدیوهای مزاحمی که یکباره با سر و صدای آزار دهنده به‌صورت خودکار پخش می‌شوند برخورد کرده‌اید. خبر خوش آنکه در نسخه‌ جدید مرورگر فایرفاکس می‌توانید تمام سایت‌هایی که ویدیو و صدا خودکار پخش می‌کنند را غیر فعال کنید؛ تا پیش از این ویژگی مشابهی به مرورگرهای اپرا، گوگل کروم و سافاری اضافه شده بود. فایرفاکس کوانتوم سرانجام با رابط کاربری جدید و سرعت بالا از… فایرفاکس به پشتیبانی از ویندوز XP و ویستا پایان خواهد داد بر این اساس در جدیدترین نسخه مرورگر فایر فاکس در زمان باز شدن هر وب‌سایت برای اولین بار، با پیغامی مبنی بر تمایل یا عدم تمایل به اجرای خودکار صدا و ویدئو نمایش داده خواهد شد که کاربر بر اساس سلیقه می‌تواند آن را شخصی سازی کند. علاوه بر این فرد می‌تواند اجرای خودکار فایل‌های مدیا برای تمام وب‌سایت‌ها را در بخش تنظیمات مسدود کند.اجرای خودکار فایل‌های مدیا تبلیغاتی علاوه بر ایجاد مزاحمت برای کاربران، اغلب موجب هدر رفتن بیهوده پهنای باند هم می‌شود. توجه داشته باشید که قابلیت مذکور و گزینه blocking autoplay هم اکنون تنها در نسخه پیش نمایش فایرفاکس قابل دسترس است و انتظار داریم همراه با ویژگی‌های امنیتی از جمله جلوگیری از ردیابی توسط سرویس‌های تبلیغاتی آنلاین، در نسخه پایدار در آبان ماه در دسترس عموم کاربران قرار گیرد.منبع
اتاق این هتل لاکچری مخصوص گیمرها است / عکس

"بنجامین مدر"(Benjamin Meder) متخصص قلب، موفق شد به جای استفاده از ابزار جراحی، با استفاده از یک موس و صفحه نمایش رایانه، الکترودهای دستگاه "تنظیم‌کننده ضربان قلب" را در یک قلب دیجیتالی قرار دهد.

وی توانست با استفاده از نسخه همسان دیجیتالی قلب، خواص الکتریکی و فیزیکی سلول‌ها را در یک بیمار شبیه‌سازی کند.

"نسخه دیجیتالی قلب" مثالی از استفاده از "هوش مصنوعی"(AI) در دستگاه‌های پزشکی است.این قلب پزشکان را در تشخیص دقیق‌تر بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.قلب مذکور توسط شرکت تجهیزات پزشکی " زیمنس هلثینییرز"(Siemens Healthineers) ساخته شده است.

قلب دیجیتالی بیماری را پیش‌بینی می‌کند

پیش از این "گوگل" یک "کیت" از ابزارهای "هوش مصنوعی" ساخته است که الگوریتم‌هایی دارد که می‌تواند تصاویر پزشکی را تجزیه و تحلیل کند تا بیماری‌های چشم را تشخیص دهد و علاوه بر آن برای پیش‌بینی احتمال مرگ استفاده شود.

شرکت بزرگ"علی‌بابا" نیز امیدوار است به علت کمبود متخصص در چین در حوزه پزشکی، از اطلاعات و سیستم ابری خود در این حوزه استفاده کند.

این شرکت هم‌اکنون روی یک ابزار تشخیص کار می‌کند که مبتنی بر "هوش مصنوعی" است و به تجزیه و تحلیل تصاویر حاصل از "سی‌تی اسکن"(CT scans) و "ام‌آرآی"(MRI) کمک می‌کند.

شرکت تجهیزات پزشکی "زیمنس هلثینییرز"(Siemens Healthineers) اولین دستگاه "ایکس‌ری"(X-ray) جهان را در سال ۱۸۹۶ ساخته است.این شرکت هم‌اکنون بزرگترین تولیدکننده تجهیزات "تصویربرداری" در دنیا است.متخصصان معتقدند استفاده موفقیت‌آمیز از هوش مصنوعی در فناوری‌های پزشکی منجر به دست یافتن به اطلاعاتی قابل اعتماد خواهد شد.

هوش مصنوعی نه‌تنها به ساخت مدل‌هایی برای تشخیص بیماری کمک می‌کند بلکه در سال‌های آتی، برای پیش‌بینی درمان‌های مناسب برای بیماری‌های خاص نیز به کار خواهد آمد."مدر" استاد دانشگاه "هایدلبرگ"(Heidelberg) در آلمان که هم‌اکنون در حال آزمایش قلب دیجیتالی  "زیمنس هلثینییرز" است، گفت: در آینده بیماران می‌توانند برای تمام اندام‌های خود یک اندام شبیه‌ساز داشته باشند.

قلب دیجیتالی بیماری را پیش‌بینی می‌کند

وی افزود، با استفاده از اندام دیجیتالی قادر خواهیم بود چند هفته پیش از بروز بیماری، آن را پیش‌بینی کنیم و درمان‌های مشخص را برای آن تعیین کنیم.این فناوری می‌تواند انقلابی در حوزه پزشکی محسوب شود.در نسخه همسان دیجیتالی قلب ساخته شده توسط این شرکت، سیستم هوش مصنوعی به‌نحوی آموزش داده شد تا اطلاعات مربوط به خواص الکتریکی و فیزیکی و همچنین خواص قلب را به تصاویر ۳ بعدی تبدیل کند.

محققان برای آزمایش این قلب، ۱۰۰ قلب همسان دیجیتالی از بیماران مبتلا به نارسایی‌های قلبی ساختند. این بیماران به مدت ۶ سال تحت درمان‌های بالینی بوده‌اند.سیستم‌های رایانه‌ای بر اساس ویژگی‌های قلب همسان دیجیتالی بیماران، پیش‌بینی‌هایی را انجام می‌دهد. این پیش‌بینی‌ها سپس با نتایج واقعی مقایسه می‌شوند.

5656

منبع
تحقیقات مشترک روسیه و چین در ماه

واردات محصولات الکترونیک به کشور مستلزم گذراندن تست‌های تأمین شاخص‌های سلامت و احصای استانداردهای فنی لازم است تا به این طریق سلامت شهروندان با مخاطره مواجه نشود.بنابراین واردات دستگاه‌هایی نظیر تلفن همراه که از تجهیزات الکترونیکی بهره می‌برند باید صرفا از طریق مبادی تعریف شده قانونی برای تست معیارهای سلامت باشد در غیر این صورت ممکن است فضای سلامت جسمی و فیزیکی کاربران موبایل با خطر مواجه شود.از آن جهت که سازمان‌های تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و انرژی اتمی متولیان بررسی و تست‌های تأیید نمونه این دستگاه‌ها در مبادی گمرکی کشور هستند، الزاما باید این تجهیزات به شکل قانونی و از راه گمرک وارد کشور شود تا آزمایش‌های تست سلامت روی آنها صورت گیرد در غیر این صورت و واردات از طرق دیگر در زمره قاچاق قرار می‌گیرد.

تا سال گذشته، وجود تعرفه‌های گمرکی برای واردات محصولاتی نظیر موبایل به کشور نیز همواره به شکلی بود که قیمت تمام شده محصول را بالا می‌برد و انگیزه خرید را از متقاضیان، در برابر نمونه‌های وارد شده به شکل قاچاق می‌گرفت تا اینکه دولت با همکاری نهادهای حاکمیتی تصمیم به اجرای طرح رجیستری برای مقابله با این بی‌ثباتی در واردات و همچنین جلوگیری از رونق این قبیل کسب‌وکارهای نامشروع گرفت.با وجود اینکه طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه یک بار در سال 1384 به شکل ناموفقی اجرا شده بود و تجارب خوبی از آن سال‌ها نداریم اما دولت و حاکمیت هم و غم خود را به اجرای مجدد این طرح البته با رفع تمامی باگ‌ها گذاشتند.

در ماه‌های آخرینِ سال گذشته نیز رجیستری به شکل واقعی اجرایی شد و به مقابله با برندهای قاچاقی رفت که بیشترین بازار را در کشور داشتند تا به این طریق در گام نخست دست سودجویان از بازار واردات تلفن همراه قطع شود و از سویی دیگر نظارتی یکپارچه توسط حاکمیت بر روند واردات این محصول به کشور شکل گیرد که در آینده بتوان از این تجربه در واردات دیگر ردیف‌های تعرفه‌ای نیز بهره برد و قاچاق را از ریشه خشکاند.در زمان اجرای رجیستری گوشی‌های تلفن همراه گفته شد که سالانه از محل واردات قاچاق این محصول، رقمی حدود یک هزار میلیارد تومان به ضرر خزانه دولت تمام می‌شود که مجموعا حدود پنج درصد درآمد گمرکی کشور است.با وجود اینکه همچنان دغدغه‌هایی نسبت به دور خوردن این طرح فنی در بدنه کارشناسی و تحلیل‌گر جامعه وجود دارد اما در تازه‌ترین گزارشی که از نحوه اجرای رجیستری منتشر شده، به میزان موفقیت اجرای این طرح پرداخته شده است.

با توجه به اینکه یکی از بازارهای مهم مورد نیاز مردم که هر روز بر اهمیت آن افزوده می‌شود بازار تلفن‌های همراه با توجه به ضریب نفوذ بیش از 110 درصدی آن و ارزش بالای چندین میلیاردی آن است که نیازمند نظارت برای پیشگیری و مقابله با فساد در آن است، وزارت ارتباطات گفته است:«در سال 1396 تعداد تلفن‌های وارد شده از مبادی گمرکی قبل از اجرای طرح رجیستری 1.3 میلیون و بعد از اجرای طرح به دو میلیون افزایش یافته است که این رقم در سال 1397 تاکنون 1.6 میلیون است که حاکی از موفقیت طرح رجیستری و افزایش تعداد تلفن همراه وارداتی از طرق رسمی در جامعه است.»در حالیکه گفته شده در گذشته بیش از 95 درصد این بازار به صورت قاچاق تأمین می‌شد اما گزارش عملکرد این وزارتخانه نشان می‌دهد، حجم ارزی گوشی‌های وارد شده از ابتدای اجرای طرح رجیستری 601 میلیون دلار بوده است که منجر به درآمدزایی عمومی، سلامت بازار و به صفر رسیدن قاچاق در این عرصه شده است.
منبع
روزنامه جام‌جم: تلگرام طلایی، جای تلگرام راگرفته/ این پیام‌رسان، محتوای ضداخلاقی و ضدامنیتی را بسته

این رقم ممکن است در برخی کشورها، یک نفر از هر سه نفر باشد.
این گزارش که به همت کارشناسان سازمان بهداشت جهانی تهیه‌شده، اطلاعات به‌روز شده از رقم تقریبی سطح تحرک در سال 2008 را در بردارد و نشان می‌دهد که سطح بی‌تحرکی در سراسر جهان در بین افراد بزرگ‌سال از 2001 تاکنون در سطح بالایی بدون تغییر مانده است.
بر اساس این گزارش، زنان در مقایسه با مردان از تحرک کمتری برخوردارند و مردم کشورهای پردرآمدتر در مقایسه با کشورهایی با درآمد متوسط یا پایین، از تحرک کمتری برخوردار هستند.
این اطلاعات ضرورت اقدام همه کشورها برای اولویت دادن به اقداماتی درزمینهٔ حمایت از فعالیت فیزیکی و افزایش شانس افراد با هر توانایی و سنی برای داشتن فعالیت روزانه را نشان می‌دهد.
به‌موجب طرح جدیدی درزمینهٔ فعالیت فیزیکی، قرار است بی‌تحرکی فیزیکی تا سال 2025 به میزان 10 درصد و تا سال 2030 به میزان 15 درصد کاهش یابد.
بی‌تحرکی فیزیکی خطر ابتلا به بیماری‌هایی چون بیماری‌های قلبی - عروقی، انواع سرطان‌ها و دیابت‌ها را افزایش می‌دهد.
در همین حال، گزارش مربوط به سطح تحرک و بی‌تحرکی در میان کودکان و جوانان در دست تهیه است. سازمان بهداشت جهانی اولین تخمین‌های قابل قیاس در سطح جهانی درزمینهٔ فعالیت فیزیکی ناکافی را در سال 2008 برای 122 کشور تهیه کرد. این رقم در سال 2010 به‌روز شد.
معیار سازمان بهداشت جهانی برای فعالیت فیزیکی غیرکافی، دستکم 150 دقیقه فعالیت با شدت متوسط یا 75 دقیقه فعالیت شدید در هفته یا ترکیبی برابر از هر دو تعیین شد.
سازمان بهداشت جهانی در گزارش خود عنوان کرد که در 159 کشور از 168 کشور موردمطالعه، گستردگی فعالیت فیزیکی غیر کافی در مردان کمتر از زنان بود، به‌طوری‌که در 65 کشور، میزان تفاوت بین فعالیت زنان و مردان دستکم 10 درصد و در 9 کشور که ایران نیز جزو آن‌هاست، این تفاوت بیش از 20 درصد ارزیابی‌شده است.

5656

 

منبع
hcynnm

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، این دوره ویژه پسران 11 تا 13 ساله است و افرادی که در دو دوره قبلی شرکت نکرده‌اند می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

برای شرکت در سومین دوره کمپ استعدادیابی ایرانسل-لالیگا خانواده نوجوانان 11 تا 13 سال می‌توانند یک دقیقه ویدیو از بازی فوتبال فرزندانشان به نشانی irancell.ir/camp ارسال کنند.

ویدیوهای رسیده پس از پایان مهلت ارسال در 29 تیرماه جاری توسط یک تیم کارشناس استعدادیابی مورد ارزیابی قرار گرفته و از بین شرکت کنندگان 66 نفر به این کمپ برای آموزش سه روزه در مرداد ماه امسال دعوت خواهند شد.

پیش از این دو کمپ استعدادیابی در اسفندماه سال گذشته و اردیبهشت ماه سال جاری با حضور بازیکنان و سفیران استعدادیابی از لالیگا نظیر ژولیو باپتیستا و گایزگا مندیتا در کنار جمعی از بازیکنان حال حاضر و پیشکسوتان تیم‌ ملی و باشگاه‌های داخلی ایران برگزار شد.

در دو کمپ قبلی 180 بازیکن نوجوان شناسایی شده و آموزش دیدند.

سومین کمپ فوتبال ایرانسل-لالیگا نیز در راستای تفاهم نامه‌‌ای که بین ایرانسل و سازمان لیگ اسپانیا، لالیگا، با دو هدف فراهم آوردن دسترسی مشترکان ایرانسل به محصولات و محتوای ویدئویی باکیفیت و اختصاصی لالیگا و بهبود کیفیت فوتبال در ایران به ویژه در میان جوانان منعقد شده است، برگزار خواهد شد.

 2121

منبع